استاندار زنجان:

در اکوسیستم تولید محتوا باید از ظرفیت فضای مجازی استفاده کنیم

افشارچی گفت: در اکوسیستم تولید محتوا در جنگ شناختی باید به سمت استفاده بیشتر از ظرفیت فضای مجازی حرکت کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان -  افشارچی استاندار زنجان در آئین اختتامیه هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر گفت: در طول چند سال أخیر در حوزه تولید محتوا اتفاقات خوبی در کشور رخ داده و در حال حاضر جریان انقلاب در حوزه‌های مستندسازی با جوانان انقلابی و آتش به اختیار وارد عمل شده است.

او با اشاره به اینکه دشمن با استفاده از ماهواره‌های مختلف ما را تحت فشار قرار داده است، گفت: خوشبختانه دیگر حملات و جنگ نرم دشمن یک طرفه نیست و توانایی این به وجود آمده که با استفاده از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی جواب دشمنان را بدهیم.

افشارچی می گوید: در اکوسیستم تولید محتوا در "جنگ شناختی" باید به سمت استفاده از ظرفیت فضای مجازی بیشتر حرکت کنیم.

به گفته استاندار زنجان نظام جمهوری اسلامی ایران تنها نظامی است که در مقابل استکبار ایستاده است، بنابراین سربازان جنگ نرم باید بدانند در کجا و چگونه عمل کنند و مقابل تهاجمات فرهنگی دشمنان را بگیرند.

او می گوید: در جنگ شناختی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران باید یک اکوسیستم دفاعی داشته باشیم که تولید محتوا مهمترین مولفه دفاعی در این جنگ است.

افشارچی گفت: باید بتوانیم به سمت تولید محتوای با کیفیت و اثرگذار حرکت کنیم.

در ادامه مراسم سردار کرمی فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: با گذشت حدود ۴۳ سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی ملت ایران با بحران‌های متعدد مواجه بوده که بحران‌های بسیار سخت و بزرگی بود.

او می گوید: در این نبرد تمام عیار ۴۳ ساله، استکبار علیه ملت ایران بوده و همواره جمهوری اسلامی ایران پیروز این میدان‌ها بوده است.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: این جنگ هنوز هم تمام نشده و به شکل جنگ نرم، سیاسی، عقیدتی استکبار و صهیونیست‌ها و هم پیمانانشان علیه ایران تبدیل شده است و در تلاش هستند که کاری انجام بدن تا شکست و حقارت‌های گذشته خود را جبران کنند.

او با اشاره به اینکه دشمنان با تجهیزات رسانه‌ای قدرتمند و زیاد به جنگ علیه ملت ایران آمده است، گفت: امروزه رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران مسئولیت بزرگ و حساسی دارند و توانسته‌اند با امکانات کم تا به امروز مقابل دشمنان بایستند.

سردار کرمی می گوید: از اصحاب رسانه انتظار می‌رود مثل شهداء بدرخشند و مثل آن‌ها برای دفاع از جمهوری اسلامی عمل کرده و قلم بزنند و جمهوری اسلامی ایران را به همه دنیا معرفی کنند.

لطیفی مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان هم گفت: فرهنگ زیربنای توسعه است، اما در عمل هیچ جایی برای فرهنگ متصور نشده است و کمترین اهمیت به فرهنگ داده می‌شود.

او می گوید: قرآن و پیامبران همگی اصحاب رسانه بودند و امروزه رسانه‌های ما در این ۲ حوزه باید به جد عمل کنند، مخصوصاً در امید دهی به جامعه که شبکه‌های بیگانه بذر ناامیدی می‌پاشند.

لطیفی بااشاره به تأثیرگذاری ماهواره‌ها و فضای مجازی دشمنان، گفت: تلاش دشمنان همواره بر علیه خانواده و سبک زندگی ایرانی اسلامی و از هم پاشیدن آن است و به دلیل ضعف فرهنگی تقریباً در این کار با توجه به مسائل طلاق و ازدواج‌های سفید که در جامعه مشاهده می‌شود موفق بوده‌اند.

او با اشاره به این‌که امروز روزی نیست که در مقابل دشمن آرام بنشینیم، گفت: ۱۵۰ شبکه معاند فارسی زبان بر علیه ایران فعالیت می‌کنند که در مقابل این‌ها وظایف بسیار سنگینی بر عهده رسانه‌های کشور است که از تهاجمات فرهنگی آن‌ها بر علیه خانواده‌ها جلوگیری کنند و باید جلوتر از دشمن حرکت کرده و نقشه‌های آن‌ها را خنثی کنیم.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.